Artykuł

Środowisko Simcenter: zatarcie granicy między testem i symulacją

zatarcie granicy

Bitwa trwa: producenci na całym świecie walczą o klienta. Co zrobić aby obniżyć koszty wyprodukowania produktu, nie tracąc na jakości i osiągach? Zobacz jak producenci pojazdu SimRod badają korelacje między modelem symulacyjnym i testowym, wszak dobre przygotowanie jest kluczem do udanej i skutecznej kampanii testowej!

Na początek trzeba wziąć pod uwagę, że samo przeprowadzenie testów jest drogie, żeby obniżyć koszty, rozwiązania testowe Simcenter zostały przygotowane tak, żeby zminimalizować czas potrzebny na ich wykonanie.  Dobrą praktyką jest potwierdzenie, czy dany model odzwierciedla rzeczywistość. Dlatego też, przed testem inżynierowie CAE wykorzystują aplikację NX Nastran, aby oszacować kształt modów, które wg oczekiwań, zostaną potwierdzone analizą modalną – pomoże to w podęciu decyzji projektowych. Proces ten jest znacznie szybszy i bardziej opłacalny niż iteracje obejmujące budowę prototypów. Aby zamknąć pętlę, za pomocą oprogramowania Simcenter 3D przeprowadza się symulacje strukturalne, które korzystają ze wstępnego modelu analizy elementów skończonych. W ten sposób uzyskujemy informacje odnośnie dynamiki układu i można doprecyzować optymalne ustawienie. Analiza pomaga zdefiniować testową geometrię szkieletu, położenie wzbudnika i warunki interfejsu. Zapewnia również podgląd kształtów oczekiwanego trybu w analizie modalnej. Zapewnia również możliwość podglądu kształtu modów oczekiwanych w analizie modalnej.

Po zebraniu wszystkich danych można rozpocząć analizę modalną. Simcenter Testlab dopasowuje model do mierzonych wartości FRF i iteracyjnie poprawia model modalny, jednocześnie przygotowując się do lepszej korelacji z modelem CAE. Ostatnim krokiem jest już potwierdzenie jak dokładnie symulacja odpowiada rzeczywistemu zachowaniu pojazdu.

Dowiedz się więcej  >>

Powiązane tematy